יום שישי, 30 בנובמבר 2012

סביבה נעימה

בסוף התיכון הראש שלי לא היה בלימודים, הוא היה בסוסים.
הייתי נוכחת בהרבה יותר שיעורי רכיבה משיעורי מתמטיקה. כדי לקבל מושג כללי מה אלה שכן היו נוכחים בשיעור מתמטיקה למדו, לקחתי כמה שיעורים פרטיים. אני זוכרת היטב את השיעורים הפרטיים האלה, לא בגלל החומר הנלמד (עד היום בּרנוּלי נשמע לי כמו מושג מ"פרפר נחמד") ,אלא בגלל החדר בו התקיימו השיעורים בבית של המורה.
זה היה החדר הכי נעים בעולם.
אני ממש זוכרת את עצמי חושבת אז- כמה נעים החדר הזה, מה עושה אותו כל כך נעים?
עד אותו חדר ידעתי לזהות שנעים לי בטבע למשל, אבל אף פעם לא חשבתי על סביבה עשויה יד אדם כבעלת כוח השפעה כה גדול על רמת הנינוחות שלי.
גם היום יש מעט מקומות בהם אני מיד מרגישה, וואו-איזה-חלל-נעים. אחד מהם, הוא בית של חברה (כן אני מדברת עלייך, נפגש בחוג ביום שני), וכל פעם שאני מביאה את הילדים שלי אליה אחר הצהריים, אני מופתעת מחדש מהתחושה הטובה שעצם ההמצאות בחלל ביתה נותנת לי. מעניין אם כל אדם שנכנס אליה הביתה מרגיש כך או שהחלל מדבר אלי באופן אישי.
היום בבוקר, הלכתי לעזור לבעלי במשהו במרפאה. איש אחד ישב עם הכלב שלו בחדר ההמתנה וחיכה לתורו. ישבתי איתו ועם הבן שלי שליטף את הכלב שנרדם בנתיים. האיש פנה אלי ואמר בחיוך "הוא תמיד נרדם כשאנחנו באים, כי נעים פה". לא ממש חשבתי על זה עד אותו רגע אבל זיהיתי את מה שהוא אמר כנכון, באמת יש משהו מאוד נעים במרפאה ומאוד נינוח. מה בדיוק? אני לא יודעת.
אני מנסה לחשוב מה משותף לכל המקומות בהם החלל יוצר הרגשה טובה וממש לא מצליחה למצוא מכנה משותף. לא נראה שאף אחד מהם קרא ספר פנג שוואי, באף אחד אין מים זורמים ופעמוני רוח ועדיין, הם משרים אוירה נעימה.
מה אתם אומרים? יש חללים היכולים להרגיש נעימים לכולם כמו שיש בחורות שאי אפשר להתווכח על היופי שלהן?
על עצמי אני יודעת שיש לי את היכולת לזהות חלל שהוא מאוד אסתטי, אבל אין לי היכולת ליצור חלל כזה בעצמי.
איך זה אצלכם? מה אתם עושים על מנת שהסביבה בה אתם נמצאים רוב היום תהיה נעימה?

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...