יום שבת, 4 באוגוסט 2012

חם לי.

יומן הקפטן. יום 005 ללא מזגן.

ימים לא פשוטים עוברים על כוחותינו.
אפשר לחתוך את המתח בסכין.
בני הבית מזיעים. נמסים. ילדים שרועים על הספות, כלבה מרוחה על ריצפת חדר כביסה, מבוגרים מתנשפים אחד לשני: "מה זה החום הזה?" ועונים: "מילא החום, אבל הלחות.."

אם עוד מישהו שאתלונן בפניו שאין לנו מזגן יגיד לי :"לפני חמישים שנה לאף אחד לא היה מזגן." אזמין אותו לישון בלילה ליד בעלי המתהפך, ההולך לישון בסלון כי אולי שם יש יותר אויר, החוזר למיטה כי אין שם יותר אויר, המתהפך, ההולך שוב לסלון, החוזר שוב ושוב ושוב.
מי שלא שמע טכנאי מזגנים אומר : "אני לא יודע מתי החלק יגיע, כנראה (כנראה!) בתחילת שבוע הבא", לא שמע אלימות מילולית מימיו.
מי שלא שמע את המילים:"מדחס חדש יעלה 4000 ש"ח לפני מע"מ" , לא שמע בדיחה טובה כבר הרבה זמן.
מי שלא שמע את המילים:"לא, אני רציני לגמרי גברת, המחיר הוא 4000 לפני מע"מ",לא שמע אישה מצחקקת בהיסטריה מימיו (גם בגלל המחיר אבל בעיקר כי הגעתי לגיל שאנשי מקצוע קוראים לי 'גברת'.)
מצד שני, אני בטוחה שמי שמקבל חשבון חשמל על חודשיים בהם המזגן עבד בלי הפסקה, גם מצחקק בהיסטריה כשהוא פותח את המעטפה ששלחה לו חברת חשמל.
בגלל זה אני לא פותחת מעטפות מחברת חשמל. בעלי יותר בקשר איתם, אני מעדיפה לא לדעת. למדתי מהניסיון שכל מכתב מהם תמיד גורם לי להגיב באותו אופן:"די! אני לא מאמינה! איך זה יכול להיות?" ואז הופכת את הדף מכל הכיוונים, מחפשת את האותיות הקטנות שיסבירו שזה התשלום השנתי שלנו ולא החודשי או שככה מחשבים חשמל בחיים של כלב. אבל זה לא קורה, אז אני שמה אותו במגרה ומתעלמת ממנו ושוכחת ממנו עד שבעלי מגיע הביתה, מנופף במכתב חדש מהם המקושט בהרבה מסגרות אדומות ואומר "איזה חצופים, בכלל לא קיבלנו את החשבון הקודם, עכשיו שולחים לנו אזהרות." ואני ממלמלת "כן... חצופים..." ושואלת אותו איך עבר עליו היום ומה בא לו שאכין לו לארוחת ערב, סטייק? פילה מניון? הוא רק צריך לבקש.
תתפלאו איך צלחת אוכל נהדרת יכולה להשכיח מגבר כל טרדה או דאגה.
באופן כללי אני ממליצה על שיטת צלחת האוכל הנהדרת. לא שאני מפחיתה חלילה ממורכבותם של מערכות יחסים, או מהצורך האנושי לטחון ולנתח התנהגויות ותגובות של בן הזוג עד מוות, אבל בהרבה מקרים אפשר לפתור אי הבנות קטנות בצלחת אוכל מושקעת. זה בדוק.
מה אני רוצה לומר בפוסט הזה? הלוואי וידעתי, אני בעיקר יודעת שחם לי. ושרובכם קוראים אותו ברגעים אלה כשאויר ממוזג עוטף אותכם.
אז מה שאני רוצה לומר זה, אנחנו יכולים לבוא אליכם? לא להרבה זמן, רק עד תחילת שבוע הבא, כנראה.

שבוע טוב וקריר חברים!
נ.ב. כשהייתם ילדים ישנתם בלילה עם מאוורר? בבית שלנו אמרו וינטלטור.
נ.ב.ב. גם אתם הייתם מנסים לעצור את הוינטלטור עם האצבע למרות שאמרו לכם שזה מאוד מסוכן?
נ.ב.ב.ב. גם לכם כמעט הלכה האצבע כי ניסיתם לעצור בעזרתה את הוינטלטור למרות שאמרו לכם שזה מאוד מסוכן?
נ.ב.ב.ב.ב.גם אתם אמרתם לאח הקטן שלכם שכדאי לו לנסות גם, שזה בכלל לא כואב?
לא?
גם אני לא.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...