יום ראשון, 19 באוגוסט 2012

עשרה דברים

לפני, אממ..., די הרבה זמן, פנתה אלי עדיה, חברה בלוגרית ושאלה אם אני מוכנה להמשיך שרשרת, שרביט, העובר בין בלוגרים.
אמרתי שכן.
על מחזיק השרביט לספר עשרה דברים שלא יודעים עליו.

עשרה דברים שאתם לא יודעים עלי:

1. לפני שהתחתנתי, שלחתי להורים שלי מכתב שכותרתו היתה: "101 דברים שאתם לא יודעים עלי". באותה תקופה גרתי בארץ אחרת, התגעגעתי להורי והרגשתי צורך ליישר קו ולספר להם עובדות וחוויות מחיי בהן הם לא נטלו חלק והיו משמעותיים עבורי.
2. בגיל 29, פעם ראשונה בחיי, שברתי את היד. שיחקתי עם הכלבה שלי בשלג ונפלתי. שלג, מפני שעדיין גרנו באירופה באותה תקופה, ונפלתי, מפני שיצאתי מהבית עם כפכפי פלטפורמה למרות שבעלי תהה:" מי יוצא ככה החוצה במזג אויר כזה?"
 "אני", חייכתי אליו.
"אוקיי", הוא חייך חזרה כמו אדם שיודע שהוא זה שינצח בהתערבות. לא האמנתי ששברתי את היד בגיל הזה, אבל שברתי.
3. חברות ציירו לי על הגבס, לזה אין גיל.
4. גרתי בבודפשט שבהונגריה 7 שנים. אלה היו מהשנים היפות בחיי.
5. אני מאוד דומה חיצונית ובצורת המחשבה לאבא שלי, ומאוד דומה בצורת חיתוך הדיבור והביטוי, ובאופן בו אני חושבת, לאמא שלי. שני דברים לא באו לי בירושה, הם נולדו איתי והם רק שלי: אהבה לבעלי חיים מאז שאני זוכרת את עצמי, במיוחד כלפי סוסים וכלבים,
 וחוש הומור. חוש ההומור שלי לא בא לי בירושה למרות שאומרים שסבא שלי, שנהרג במבצע סיני, היה בעל חוש הומור מאוד מפותח. לא הכרתי אותו, גם אמא שלי לא.
6. המוות של סבא שלי במלחמה, ללא ספק עיצב והכה גלים בדורות קדימה.
7. פעם אחת בחיי הרגשתי שעוד מילימטר אחד והחיים שלי היו שונים לגמרי. כשהייתי בת 14 נכנסתי לתא של סוס פרא חדש שהגיע לחווה בה רכבתי על מנת למלא לו מים. ידעתי שהוא ודאי מאוד צמא מהמסע. בשבריר שניה הוא סובב אלי רגליים אחוריות ובבהלה בעט לעברי זוגייה בעוצמה שרק בעל חיים השוקל 800 ק"ג יכול לייצר. הפרסה שלו חלפה אלפיות המילימטר מהפרצוף שלי. יכולתי לחוש את משב האויר של הפרסה ולהריח אותה. הוא פיספס אותי. הוא פיספס אותי באלפיות המילימטר. אני בספק אם הייתי שורדת את הבעיטה הזו, היא היתה מנפצת לי את הגולגולת.
8. אני אוהבת שפות. אם היתה באה פייה טובה המחלקת משאלות,הייתי מבקשת לדעת צרפתית, איטלקית, ספרדית, גרמנית וערבית כשפות אם. ואם היא כבר מחלקת, הייתי שמחה לדעת לרקוד כל סגנון ריקוד שאפשר לחשוב עליו.
9. אני לא מתחרטת על כלום. אני ואדית פיאף.
10. אחת האמיתות שהכי מנחמות אותי - הכל בראש.




אני מעבירה את השרביט הזו לשתי בלוגריות חברות מוכשרות, סיגל ויעל. אתם מוזמנים לתת קפיצה לבלוג של סיגל ולבלוג של יעל.
שבוע טוב חברים.

תגובה 1:

  1. מעבר לעובדה שהעובדות שלך מעניינות, אני חייבת כמובן להתעכב על זו שממש קרובה לליבי: גרת שבע שנים בהונגריה? איך זה קרה?? וכל המלצה שיש לך - הבי בבקשה.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...