יום שלישי, 31 ביולי 2012

החופש הגדול, סיכום בניים.

בחופש הגדול יש הרבה דברים הגיוניים, כמו למשל:
1. ילד שכל כך אוהב לקרוא עד שלא שומעים ממנו ציוץ במשך שעה.
2. בעל שעושה מאמץ לחזור יותר מוקדם מהעבודה.
3. לקנות, בשעה החופשית שאותו בעל נתן לי, נעלי עקב מאוד יפות ומאוד יקרות ולא לנעול אותן אף פעם כי בנינו לאן אני הולכת שמצריך יותר מכפכפי אצבע? 
4. לאכול חצי חפיסת שוקולד לארוחת בוקר ולילדים להכין ארוחה עם כל אבות המזון, כל הויטמינים, כל המינרלים.
5. לזרוק מגבת על מיטה של ילד שעשה פיפי בלילה ולהגיד "הכל בסדר ממי,  תחזור לישון" כי בנינו, אני אמכור את אמא שלי באותו רגע כדי לחזור לישון.
6. לענות "זה בסדר ממי, זה רק ריח של כלור מהבריכה", לילד שלא זוכר מה היה בלילה ושואל "אמא למה יש לי ריח כזה בגוף?".
7.לא לרחוץ ילדים אחרי הבריכה כי בעלי שוב שכח להדליק את הבוילר. וזה לא משנה שהוא בעבודה בשעות האלה.

ויש גם דברים לא הגיוניים בכלל בחופש הגדול כמו:
1. ילד שעדיין לא יודע לקרוא ושואל כל שעה, "אז מה נעשה עכשיו?"
2.. נשים בגילי שהולכות עם חולצות בטן.
3. נשים בגילי שמקפידות על כפיפות בטן.
4. לקפל כביסה כל יום.
5. לקפל כביסה בכלל.
6. להאכיל ילדים שמונים פעם ביום.
7. להחליף לילדים בגדים מוכתמים שמונים פעם ביום.
וזה בסדר. אני מקבלת את ההגיוני ואת הלא הגיוני כחלק מהחופש.
אבל אחרי חודש שלם, הגעתי למסקנה שיש דברים שפשוט אסורים בחופש הגדול, צריך להוציא אותם מחוץ לחוק:
1.אנשים ששואלים "נו, אז איך אתם שורדים את חופש?" במיוחד כשאני שומעת את עצמי חוזרת על המשפט הדבילי הזה.
2. אנשים שקוראים לפייסבוק, "פייס".
3. טכנאי מזגנים שאומר שהוא יכול להגיע רק בתחילת שבוע הבא.
4. טכנאי מזגנים שמגיע ואומר שאין לו את החלק הזה, הוא יזמין, זה כנראה יגיע בתחילת שבוע הבא.
3. אוטוגלידה שאין בו שום דבר העולה פחות מ12 שקלים.
5. חול מהים. לא משנה כמה אני אשטוף את הילדים במלתחות, כמה אקח אותם על הידיים כשהם נקיים כדי ששום גרגיר חול לא יגע בהם, עדיין כל הבית יהיה חול כשנחזור.
6. ילדים שמנדנדים ללכת לגן השעשועים ב14:00 בצהריים כי: "לא מפריע לנו שחם!"
7. נשים שאומרות שהן לא יכולות לאכול כלום בחום הזה.
8. מחירים של ילקוטים.
9. משפחות שנסעו לטיול בחו"ל.
10.משפחות שנסעו לטיול בחו"ל יחד עם סבא וסבתא כבייביסיטר.
11. משפחות שנסעו לחו"ל, כשהחלק של הילדים במשפחה נשאר בארץ עם סבא וסבתא.

אז איך אתם שורדים את החופש?
אפשר להגיב פה, אפשר בעמוד הפייס.


***
המלצה קטנה על ספר שהילדים אוהבים, הם מבקשים שנלמד ממנו כל יום מיוזמתם.
זה הספר:

אנחנו לומדים ממנו יחד נושא אחד ביום ותולים את היצירות של הילדים על לוח המוקדש רק לעבודות מהספר.
זו פעילות נחמדה, הם מאוד נהנים


רק מבהירה: זו כמובן אינה פרסומת בתשלום אלא המלצה אישית שלי לספר מוצלח לילדים. אמליץ על עוד ספרים/ משחקים/מוצרים בעתיד.


8 תגובות:

  1. מגבת בלילה-חוקי לחלוטין. הגיע הזמן לכתוב שכולם עושים את זה ומי שלא היא בטח מאלו שגם חם להן לאכול (-:

    השבמחק
  2. אפשר להגיד "כפרה עלך"? כל פעם שאני רואה שיש פוסט חדש נהיה לי טוב על הלב, אפילו לפני שהתחלתי לקרוא אותו.

    אני אפסיק להגיד שאין לי תיאבון בגלל החום. אולי זה *עדיין* הג'טלג, למרות שעברו שבועיים וחצי, ואולי זה פשוט הקרוהן (יותר מתקבל על הדעת, לא?).

    הייתי סופשבוע אחד רצוף עם ילדה שעדיין לא יודעת לקרוא וכל פעם שהיה נראה שהיא קצת משתעממת נתתי לה לבחור פעילות משותפת. יצאתי מהצד השני כמנצחת, אבל זה היה מאתגר בהחלט.

    השבמחק
  3. דפנה, אפשר להגיד כפרה עלייך בחזרה? כל פעם שאני רואה תגובה ממך , שמח לי בלב. קרוהן...עכשיו אני מבינה את התגובות הקודמות (לא היה לי נעים לשאול). מאשרת לך להגיד שאין לך תאבון מהחום :-). נשיקות.

    השבמחק
  4. אם יש משהו אחד שלקחתי איתי מלימודי הסיעוד (ואני מקווה שלקחתי יותר מדבר אחד, כי יצאתי אחות) - תמיד אפשר לשאול, לא חייבים לענות.

    גיליתי שבאמת אין שאלה שאי-אפשר לשאול, אם היא נשאלת עם טאקט ורגישות, כל עוד מבהירים מראש לצד השני שהבחירה האם לענות או לא היא בידו.

    עכשיו אני מנסה לחשוב על תגובות שהשארתי ויש בהן רמזים מטרימים (לקרוהן).

    השבמחק
  5. אה, ותודה על כל הכפרות :) אני שמחה שהשמחה היא הדדית. כיף ככה :)

    השבמחק
  6. חה חה. בהתחלה קראתי את מס' 6 ולא הבנתי: למה להאכיל ילדים שבעים? ואיך הם שבעים כ"כ אם את מאכילה אותם רק פעם ביום?... ואז קראתי את מס' 7 והבנתי. עברית קשה שפה.
    בהצלחה עם אוגוסט.

    השבמחק
  7. שרה תודה על התגובה, לא שמתי לב שיכול להיווצר בלבול, אשנה את המספר :-)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...