יום שישי, 13 ביולי 2012

פעילות קיץ- עידן הקרח.

כמה מעלות היו אתמול בחוץ? 60? משהו כזה.
אני לא יודעת מה איתכם, אבל אלף כבאים לא הצליחו להוציא אותי מהמזגן.
אבל, לילדים לא איכפת שחם, הם רוצים לעשות משהו.
אחרי ה"משעמם לי" הראשון ואחרי שאמרתי שלוש פעמים "מי שמשעמם לו יכול ללכת לסדר את החדר" עלה לי רעיון. 
"ילדים!!" קראתי לעבר ילדיי השרועים על הספות מתווכחים איזה ננינג'גו יותר חזק, "מי רוצה להקפיא חיות?"
"אני! אני!" קראו במקהלה.
וזה בדיוק מה שעשינו.

שלחתי אותם לאסוף חיות להקפאה:
הם בחרו בקפידה את המועמדים, ניהלו משא ומתן מתיש אחד עם השני, החליפו בניהם, ובסוף הגיעו אלי.


הם סידרו בהנאה את כולם בשורה. כל כך נהנתי לראות איך הם נהנים מדבר כל כך קטן.
הם התעוררו לחיים, הם דיברו, הם צחקו, הם רק היו צריכים רעיון.


כל ילד הניח את החיות שלו בקפידה בכלי פלסטיק


וסידר אותן יפה יפה


חלק מהחיות ניסו להתחנן שיוציאו אותן, שהן לא רוצות לשחק יותר, 
 אבל זה לא עזר.


כל ילד שפך מים עד כדי כיסוי (תמיד רציתי לכתוב עד כדי כיסוי, זה כל פעם מצחיק אותי מחדש כשאני קוראת את זה בספרי בישול. אין לי שמץ של מושג למה.)


עשינו מקום במקפיא, אמרתי שלום לגלידה, הבטחתי לה שנתראה בקרוב. 


גם הפעם הילדים ביקשו כל דקה וחצי לראות מה מצב החיות, וזה בסדר
כי זה מה שמגניב בזה, לראות איך קרח מתהווה.מי אמר שיעור בסבלנות ולא קיבל?  הבטחתי שנבדוק אותן כל שעה, כך שגם הרווחתי אימון בקריאת שעון.
כל פעם שילד בא לשאול אם כבר עברה שעה שלחתי אותו לשעון לבדוק. הוא עמד והסתכל וחישב, תענוג.


הילדים יכלו לראות את ההבדלים ככל שעבר הזמן,
ואני יכולתי לראות את פניהם זורחים כל פעם שהם בחנו את
הקופסאות שלהם.


הגיע הרגע הגדול, כולם לאמבטיה. כל ילד נשא בגאווה את
קופסת עידן הקרח שלו.

הם נכנסו למים החמים מצחקקים, שיחררו את קוביות הקרח הענקיות
וצחקו בקול "אמא זה קר!"
וניסו לאחוז בגוש ומיד הפילו למים כי הידיים שלהם קפאו.
היה להם מאוד מעניין לחוש את הטמפרטורות השונות בעת ובעונה אחת.

"אמא, נכון זה נראה כאילו מצאנו אוצר של חיות שהיו רק פעם?"
"אתה מתכוון כמו ממותות?"
"כן!! כמו ממותות!"


לאט לאט שיחררו כל חיה מאובנת


וחשו תחושת ניצחון נהדרת.


ואני ניצחתי את החום בחוץ, בלי לצאת מהבית.
וחוץ מזה, היום יום שישי ה13, גם ככה אין סיכוי שאני יוצאת מהבית.
למה?
פעם טסתי ביום שישי ה13, אבל זה כבר לפוסט אחר.
רק טיפ קטן ממני, אל תטוסו לאירופה בשיא החורף ביום שישי ה13.

שבת שלום!
נתראה אח"צ בים.

להזכירכם, אפשר להגיב בבלוג עצמו, ואפשר להצטרף לעמוד הפייסבוק.












6 תגובות:

  1. איזה מקפיא נקי ומסודר יש לך!

    השבמחק
  2. נעמה, באמת? לא במיוחד..או שאת צוחקת עלי?

    השבמחק
  3. אני אף פעם לא מתבדחת בנוגע למקררים ומקפיאים.

    השבמחק
  4. בשלב הבא תנסו להקפיא בלונים (לנפח טיפונת, למלא במים, לקשור ולהקפיא) זה נורא כיף לשחק איתם אחר כך אפילו בגינה הציבורית (אבל אפשר גם באמבטיה בלי לצאת מהבית)
    חשבתי פעם להקפיא מיץ בבלונים, אבל זה מחייב שהייה באמבטיה כי זה דביקקקקקקק ומלכלכךךךךךך

    השבמחק
  5. אחלה רעיון !!! אני קונה אותו.

    השבמחק
  6. שלום ונעים. אני קוראת את הבלוג שלך ונהנית מאוד. את כותבת נהדר. והפעם הייתי חייבת להגיב - זה רעיון נהדר שיאומץ!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...