יום שני, 2 ביולי 2012

ליישר קו.

זו שאלה שקיבלתי מקוראת חביבה. פרטיה המזהים שונו.

היי יפעת,
חברה שלחה לי לא מזמן לינק לרשומה בבלוג שלך, וכל כך נהניתי מהסגנון שהמשכתי לקרוא. אז קודם כל - כל הכבוד על הבלוג, הוא מאד מוצלח. (תודה תודה.)
יש לי בנות בערך באותם גילאים כמו הילדים שלך הקטנה בת שנה וחודש.
היא מתוקה, מקסימה ומלאת חיים, אבל היא מאד שונה בהתפתחות שלה מאחותה.
בין היתר, עדיין לא יודעת למחוא כפיים, לשים ידיים על הראש, וכו'. אני מתחילה להיות מודאגת, אבל כולם סביבי מבטלים את הדאגות שלי.
אני משחקת איתה משחקי ושירי ידיים ואצבעות מאז שהיתה בת כמה חודשים, ולמרות שהיא נהנה לשמוע (לפעמים) היא לא מביעה שום רצון לחקות אותי.
יש עוד הרבה דברים שקשורים במוטוריקה עדינה שהיא מאד מאחור בהם, כמו סיבוב של כפתורים. מצד שני היא מדפדפת בספר די יפה ולוחצת על כפתורים בצורה מאד מדוייקת.
יש משהו שכדאי לבדוק או לעבוד עליו או שאני סתם אמא לחוצה?
תודה,
צביה.


צביה יקרה, שלום.

אני לא מכירה ולא פגשתי את הילדה לכן יש לקחת את דברי בערבון מאוד מוגבל. בגדול אני מאמינה שאם משהו לא נראה לאמא, היא קרוב לודאי צודקת ולא לחוצה. זה שהיא צודקת לא אומר שאנחנו מיד מקטלגים את הילדה כבעייתית או כבעלת עיכוב התפתחותי או כל קישקוש אחר שרק מלחיץ הורים ולא יותר מזה.
זה שהיא עוד לא מוחאת כפיים לא אומר שמשהו לא בסדר. כל הילדים שלי, אבל כולם, לא ידעו להחזיק בקבוק לבד ולשתות ממנו (כלומר להטות אותו כלפי מעלה) לפני גיל שנה וחצי! כן, שנה וחצי! אני מכירה תינוקות בני חמישה חודשים שיודעים לשתות מטרנה לבד. זה לא אומר שמשהו לא תקין בהתפתחות ילדי, זה אומר שהאסימון הבודד הזה לא נופל להם משום מה בטווח הזמן הנורמטיבי. מאחר וזו היתה פעולה  מבודדת, מאחר ובמכלול התפתחות המוטוריקה והתקשורת שלהם הם היו עמדו ב"לוחות הזמנים", לא מצאתי לנכון להתערב, ובשעה טובה בגיל שנה וחצי הם פיצחו את העניין.
צריך להסתכל על כל התמונה. לאימהות משהו לא מסתדר בעין בדרך כלל כשיש מספר תחומים בעייתים או סממנים קטנים שאדם מבחוץ לא רואה.
תוכלי לקרוא עוד על דעתי בנושא בפוסט: מתי אור אדום משמעו סע! (לאיש מקצוע)

מקווה שעזרתי, גם אם צריך מעט עזרה מקצועית, השד הוא ממש לא נורא, הוא אפילו נחמד ויכול רק לתרום.
במידה והילדה זקוקה למעט חיזוק, חבל שהיא לא תקבל אותו בגלל לחץ או פחד שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...