יום שני, 28 במאי 2012

ילדים מופרעים.

כבר שלושה ימים שאני הולכת עם הילדים לבריכה (חופש. מישהו מוכן להסביר לי למה היום היה חופש? למה כוווולם עבדו חוץ מהמורות והגננות? מישהו? גדעון סער?)
כל יום, יחד איתי ועם הבנים שלי, היתה חבורת בנים בגילאי עשר עד שתיים עשרה בערך,שהשתוללו בצורה קיצונית. הם הטביעו אחד את השני וחנקו אחד את השני ומילאו מים בפה וירקו אחד על השני. הם קפצו למים הרדודים קפיצות ראש ועשו לתוך המים סלטות שבנס לא נגמרו בחדר מיון. כולם העירו להם, כולם כעסו עליהם כולם עיקמו את האף. "מה זה הילדים המופרעים האלה?" גברת אחת שאלה לאויר.
צעקו עליהם.
העליבו אותם.
איימו עליהם.
אלה שבאו עם ההורים, לא הקשיבו להורים.
אלה שבאו בלי, לא הקשיבו למציל.
בסופו של דבר המציל היה צריך להכנס למים ולהוציא אחד מהם בכוח.

עכשיו.
אני יודעת שהם לא התנהגו "בסדר", שלא היה נעים בסביבתם ,אבל אפשר היה לראות איך ההתנהגות שלהם מקצינה ככל שמעירים להם, ככל שמתנגדים להם.
הם בנים.
יש כאלה שאומרים שבנים יהיו בנים,(והם אומרים את זה באנגלית).
 לפני שהגיעו מתרחצים אחרים, היינו רק הבנים שלי אני והם בכל הבריכה. הבנים שלי קטנים מהם ולא היוו שום עניין עבורם. לבנים שלי היה מזרון ים וגלגל ים
 ורובי מים (מה? היה 1+1 בטויס אר אס) ועם זאת הם לא העיזו לגעת או לעשות כאילו הם נוגעים בחפצים לא שלהם (כמו שאפשר היה אולי לצפות מילדים "מופרעים"). למען האמת, היה מעניין לראות את הדינמיקה בחבורה של חמישה בנים צעירים. קצת כמו לזפזפ בשלט ולעצור על ערוץ נשיונל ג'אוגרפיק ולראות זכרים צעירים של אריות נלחמים אחד בשני בכאילו.
 כן, הם הטביעו אחד את השני, אבל לא באמת, הסתכלתי עליהם עושים את זה במשך עשרים דקות, הם היו גורי אריות. הם דחפו אחד את השני למים, אבל השני צפה את הדחיפה ויצא מהמים לדחוף את הראשון בחזרה. הם ירקו אחד על השני מים אבל זה הצחיק אותם. האמת שהם לא הפריעו לאף אחד עד שהגיעו עוד אנשים לבריכה והרגישו שזה מפריע להם, משהו בהתנהגות הנערית הזו הפריע להם בעין. אף אחד לא פנה אליהם בנימוס, אף אחד לא ביקש מהם לשחק במקום אחר, אף אחד לא ראה שהם בסך הכל ילדים, עשו מהם מופרעים אז הם עשו דווקא.
בשיחה מאוחרת עם חברה היא אמרה:"נכון שהם לא מציקים לאחרים, אבל כשהם יקפצו בטעות על הבן שלך, תדברי אחרת". אני לא חושבת שהם יקפצו בטעות על הבן שלי, אני חושבת שהם רואים את הבן שלי. רואים אותו טוב מאוד. ככה זה בסרנגטי.
אני חושבת שהם ילדים-בנים מהסרנגטי. יש בנים כאלה. והם לא מופרעים.
לי אין בנים כאלה. הבנים שלי סביר להניח יקראו הארי פוטר על סף הבריכה בגיל הזה וימרחו בקרם עם מקדם הגנה 800.
קצת העציב אותי לראות את התיוג המהיר שעשו להם שאר המבוגרים והעציבה אותי עוד יותר התגובה המהירה של הילדים ליחס שקיבלו.
כי יחס גורר יחס. ולהיפך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...