יום ראשון, 19 בפברואר 2012

אז מה אם לא מגיע?

אתמול, בשבת, הלכתי להחזיר תחפושת של הבן שלי בטויס אר אס. למה בשבת? כי הם נותנים בדיוק 48 שעות למדוד תחפושת ולהתלבט לפני שהילד חרץ את גורל היום הגדול בלי אפשרות החלפה. 48 שניות הספיקו לבן שלי כדי להבין שהתחפושת של האנגרי בירדס היא בלתי אפשרית להתנהלות בשושן הבירה.
עמדתי בתור, אימהות עומדות הרבה בתור, שהיה ארוך ארוך. שתי אימהות לפני עמדה אמא אחת שסירבה לקנות לבן שלה איזה קישקוש שהוא ביקש. היא לא אמרה כי זה יקר, היא לא אמרה כי קניתי לך כזה כבר, היא לא אמרה כי אי אפשר לקנות כל כך הרבה צעצעועים, היא לא נימקה, רק אמרה "כי לא מגיע לך". עכשיו. אין לי מושג מה היתה הדינמיקה שם ומה הילד עשה שלא "מגיע" לו. אבל המשפט הזה, צודק ככל שיהיה, צרם לי.
רגע, רגע, מה את אומרת פה? שהכל מותר? ילד הישר בעיניו יעשה? אין השלכות? אין חינוך? הכל מגיע?
לא.
לא הכל מגיע.
אבל אהבה בטוח מגיעה. תמיד.
כשהורה אומר לילד משפט בודד שנשאר תלוי בחלל האויר "לא מגיע לך".
הילד מרגיש לא בסדר, לא ראוי, בלי קשר לנסיבות מעשיו. בחינוך ילדים לדעתי, צריך לברור טוב טוב את המילים ועוד יותר טוב יש לברור את יחס הכבוד לילד. אם "לא מגיע" כי בפעם הקודמת שקנו לו לגו ב370 ש"ח, תוך יום אבדו חלקים, אז אפשר להסביר שזו הסיבה שאנחנו לא קונים שוב לגו בזמן הקרוב ולא כי לא מגיע.

אתם יודעים, לא פעם בחיי, באופן אובייקטיבי לא סובייקטיבי, לא "הגיע לי". ונתנו לי בכל זאת, גם כאדם מבוגר. אני באמת יכולה להבין איך זה יכול לשגע, להרגיז ולעצבן אנשים שעשו הכל לפי הספר, עברו כל שלב במאמץ רב, בדיוק כמו שהחברה והלחץ הפנימי הכתיבו להם, ואף אחד לא נתן להם כלום, למרות שהגיע להם. אני מבינה את זה לגמרי.
החלק שצריך לעודד את אותם אנשי-לפי-הספר הוא שיגיע יום שגם להם לא יגיע, ויהיה מי שיתן להם, בכל זאת.
מאהבה.
אז, אני מקווה שיפול להם האסימון, שהם יפסיקו לכעוס ויבינו שבנתינת אהבה, אין מגיע ולא מגיע, לכולם מגיע. ישחררו את הצדק בו הם נאחזים ויסכימו לקבל את שירעיפו עליהם.

2 comments:

  1. בוקר טוב יפעת. דוקא הפעם אני לא ממש מסכימה איתך.את בעצמך כתבת שלא היית עדה לדינמיקה הקודמת. יכול להיות שכל ההסבר הארוך בדבר הלגו היקר שהלך לאיבוד כבר נאמר ועכשיו בחנות האמא קיצרה.. יכול להיות שמדובר בהסכם קודם שהאמא רק מזכירה . הכל יכול להיות. אל תשפטי אם את לא חלק ממשי מהמקרה. אם כי כתבת נכון ויפה (כתמיד) לתת אפשר פשוט כי אוהבים וזו הסיבה הטובה ביותר... שיהיה לך יום מקסים

    השבמחק
  2. בוקר טוב הדר. הנקודה שלי היתה שלפעמים נותנים גם כשלא מגיע כי אוהבים. ובאופן כללי יש לי קושי עם הניסוח ״לא מגיע לך״. יש בו משהו דורסני. אפשר להסביר למה לא בלי להשתמש בו.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...