יום רביעי, 1 בפברואר 2012

לא יוגה ולא נעליים.

האמת שניסיתי להתעלם באלגנטיות מהטענות שהתינוק המטולטל נפטר אולי כתוצאה מבייבי יוגה. הסיבה שניסיתי להתעלם היא כי חשתי עלייה חדה בדופק רק מקריאת הכותרת. קיוותי שיעבור זעם בלי שיהיה צורך לבטא את העלייה בדופק שלי בפוסט. טעיתי. רבים מכם כתבו לי בדאגה שגם לכם עלה הדופק. אתם מוטרדים מזה שמחר אתם אמורים ללכת ליוגה עם הקטן ולא יודעים מה לעשות.

אז זו דעתי.
פעילות בייבי יוגה אינה מסוכנת. שיעורים וסדנאות של "צעד ראשון" ו"ורדי" אינם מסוכנים.
למה?
כי מדובר בפעילות מוטורית מבוקרת המסייעת ומעודדת את התפתחותו התקינה של הפעוט והתינוק.
 אני מאמינה שקוראי הם הורים סבירים ונבונים היודעים להפעיל שיקול דעת. אנחנו לא אומרים אמן רק כי ה-מדריכה אומרת לנו שזה בסדר. אני מאמינה שאם מדריכה בחוג תנועה לתינוקות מדגימה תרגילים שיותר מתאימים לקרקס, ההורה הסביר והנבון יגיד - לא תודה.
ולשאלה יותר ספציפית שחזרה הרבה במיילים- האם הנענוע המרגיע תינוק יכול לפגוע במוחו? לא.
אותה תנועה עדינה אשר בעזרתה כל אמא משחר הימים מרגיעה ואמורה  להרגיע כך את תינוקה אינה יותר מזיקה למוח מאשר התנועה "כן" שעושים עם הראש כשרוצים לומר "כן" בלי לפתוח את הפה. הטלטול המטורף שנעשה תוך איבוד עשתונות ודעת כי ההורה נכנס להתקף אמוק בלתי נשלט במטרה להשתיק את תינוקו הבוכה, כן, הוא יפגע במוחו של התינוק.
 המוח שלנו מוגן בגולגולת, הבעיה מתחילה כשהמוח מטולטל בחוזקה בתוך הגולגולת ונחבט כמו פיסטוק בקליפתו. כן, אז יכולה להיות פגיעה מוחית.
כל מכה טראומטית לראש צריכה לקבל את מלוא הרצינות. לפני מספר חודשים התקשרו אלי מבית הספר שילד אחר, בלי כוונה, נתקל בחוזקה בבני, היה חשד לזעזוע מוח ובני היה במעקב 12 שעות (תודה לאל הכל בסדר. כן, במקרים כאלה אני אומרת תודה לאל, אתם יכולים להוריד את הגבה).
כאשר אנחנו מרגיעים תינוק יש לשים לב שהראש תמוך, אין כזו מילה, אהה..., לשים לב שהראש נתמך היטב בזרועותיכם ואינו מרקד לו באויר. לכן אני ממליצה להניע תינוקות קטנטנים בתוך מנשא בד באופן שנוצרת תמיכה מלאה בראשם.

לסיכום, הניסיון להאשים את ה"יוגה" במותו המצער של התינוק הרתיח אותי בלשון המעטה. אבל זו כנראה התוצאה של מי ששוכר את שירותי ההגנה המשפטית היקרים ביותר. אם הייתי מדריכה לבייבי יוגה אני מתארת לעצמי שחצי מהנרשמים היו מבטלים את השתתפותם, יכול להיות שאם הייתי אמא טרייה הייתי מבטלת בעצמי, וזה חבל מאוד, ומראה את הכוח שיש למשפט דבילי חסר בסיס בעיתון.
עם זאת, אני מדגישה ומבקשת מכם שוב שוב ושוב, הסתכלו על כותרת הבלוג הזה. זה שאיש מקצוע אומר שזה בסדר להניף את תינוקכם כתרנגול כפרות מעל הראש זה לא אומר שזה בסדר (אגב, זה גם לא בסדר עם תרנגול). הפעילו תמיד שיקול דעת. מצד שני אף תינוק לא יתפתח נכון אם ישב כל היום בחדר ממוזרן בתוך טרמפולינה ויראה טלויזיה.
אז זהו, זו דעתי.
אני אסיים בזה לפני שעוד גל של כעס יעלה בי. אין לי כוח להתווכח עם אנשים שלא מבינים בזה כלום. אבל אם ידחקו אותי לפינה, אני מוכנה.

תגובה 1:

  1. בוקר טוב.
    כותבת פה את מה שכתבתי גם בפורום תאומים ושלישיות בתפוז:
    כל ההנפות האלו ב"בייבי יוגה" - כל קשר בינם לבין בייבי יוגה ויוגה ובייבים בכלל, מיקרי לחלוטין במיקרה הטוב ואסון -במיקרה הרע, בלי שום קשר ישיר עקיף או מיקרי למיקרה התאומים הספציפיים עליהם כל המדינה מדברת.
    מי שרואה שבחוג כלשהו מטלטלים / מעיפים/מצלילים וכו' את התינוקות בכוח - שיברח משם כל עוד נפשו ובריאות ילדיו באפו.
    על פי החוק, כדי להיות מדריך ספורט מורשה בארץ שלנו, בניגוד למדינות אחרות, יש לקבל תעודת הסמכה להדריך את אותו המיקצוע. אז לפני שאתם הולכים בעצמכם או רושמים את הילדים, ועל אחת כמה וכמה את התינוקות שלכם לכל מיני חוגים - קודם כל תבדקו הסמכות ותעודות של מי שמתעתד ללמד אתכם. בארץ יש מספיק מוסדות שמסמיכים על פי חוק (!!!) להדרכת יוגה ובייבי יוגה.
    באף אחד מהקורסים המוכרים אין זכר לכל הפעילויות האיומות שנעשות בשיעורים האלו.
    עד כאן - דעתי המיקצועית על האקרובטיקה האידיוטית שמראים לנו בטלוויזיה, שלי שום קשר למות התאום.
    ולעצם הסיפור הספציפי: אני כועסת, כואבת, מודאגת, היסטרית גם בגלל ההתעללות עצמה וגם על כך שאף אחד במערכת לא עלה על הסיפור הזה אחרי השבר הראשון - בצלעות, בגולגולת וכו'. משהו פה מסריח מאוד מאוד. כשהבן שלי נפל וסדק את הגולגולת חצי שנייה אחרי שהתייצבנו במיון התייצבה שם עובדת סוציאלית שחקרה את שנינו - אותי ואת בעלי, ביחד ובניפרד על המיקרה, ואגב גם שאלה אותי האם יש אלימות בבית, כלפי או כלפי הילדים מצד בעלי.
    אותו הדבר קרה כשהבת שלי שברה את היד ואחר כך - את היד השניה בגינת המישחקים.
    איפה היתה כל המערכת עד עכשיו? תינוק שובר צלעות ולא צורח? ואת הראש ולא משמיע הגה?
    משהו פה מאוד מאוד מסריח.
    יהי זיכרו ברוך.

    תמי חיים
    מנהלת הוויה
    בריאות וכושר
    והרבה יותר

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...