יום ראשון, 8 בינואר 2012

מחשבת השבוע: מה יותר חשוב עכשיו?

שבוע טוב חברים. מידי יום ראשון אחלוק איתכם מחשבה בה אתמקד במשך השבוע, אתם כמובן מוזמנים להצטרף.

הורים ובעיקר אימהות (יסלחו לי הגברים שנשארים עם הילדים בבית) צריכות לקבל כל הזמן את ההחלטה הנכונה באשר למה עומד בראש סדר העדיפויות.
איך שלא נסובב את זה, כולנו מקבלים רק 24 שעות ביום. לאימהות, זה ממש מעט. אני רוצה להספיק כל כך הרבה ביום ופשוט לא מספיקה אף פעם גם לקפל את כל הכביסה וגם לשבת לספר סיפור וגם ליצור איתם בבצק וגם שהמטבח יהיה ממורק וגם לקחת לחוג וגם להחזיר וגם להרדים וגם...
למרות זאת,  יש לי רשימה (כן כן רשימה כתובה) שאני מכינה מידי ערב לגבי הדברים שאני רוצה להספיק יום המחרת, אני אף פעם לא מספיקה אבל לפחות ה-מטרה ביום הזה כתובה לי. כדי שהיום יהיה פרודוקטיבי אני מתכננת אותו, בלי תכנון ילדיי ישרכו אחרי מחדר לחדר עם מנטרת "משעמם לי/מה אפשר לאכול/משעמם בבית/אני רעב". אני משתדלת לקבוע עם חברים מהגן ובית הספר יום מראש, מכינה שניים שלושה משחקים יום מראש ומחליטה מי צריך איזה חיזוק (בחשבון/עברית/לתפוס ולמסור כדור/להתחיל ולסיים משימה/לצבוע מדויק/ או כל דבר אחר,מראש).
כשהכל מסודר וכתוב היום מתנהל על מי מנוחות. על הדף לפחות.
במציאות הילדים לא תמיד משתפים פעולה עם התוכנית שלי, לילד המתקשה לא בא לשחק איתי בכדור, הוא רוצה להתחבק בספה. הילד שביקש מרק כתום לארוחת צהריים שם לב שיש טעם מוזר והוא "לא רוצה לאכול היום, המרק מגעיל" (אז לא היתה לי דלעת, אז שמתי בטטה, מה קרה?) החבר איתו קבענו ביטל ברגע האחרון ומטרת היום הפכה בין רגע ל"ללמוד להתמודד עם שינויים של הרגע האחרון". כאמא אני צריכה כל הזמן להחליט במשך היום מה יותר חשוב כרגע, איזה מענה יותר חשוב לתת.

אז מחשבת השבוע היא: האם אתן (כן גם אתם) יודעות (כן גם יודעים) מה הדבר הכי חשוב שאתן אמורות לעשות בכל רגע נתון? האם אתן גמישות עם עצמכן בלי לוותר לעצמכן? האם אתן יודעות לקבל את ההחלטה הנכונה?, האם אתן יודעות לזהות מה עומד כרגע בסדר ראש העדיפויות גם אם על הנייר רציתן משהו אחר?



2 comments:

  1. בוקר טוב יפעת. למעשה מחשבת השבוע שלך מייצגת (לדעתי) את אחד האתגריים החשובים באימהות ובכלל בחיים (ללא כל כוונה לדרמטיות יתר). גם לי יש רשימה כתובה שאומנם לא מתעדכנת מדי ערב אך בהחלט עוזרת לי לשמור על פוקוס וגם אם לא עשיתי, לפחות לא שכחתי . מעבר לכך גמישות היא מילת מפתח. אני משתדלת בסוף היום לבחון ולבדוק מה עשיתי ואיך מתוך ניסיון לעשות טוב יותר מחר.

    השבמחק
  2. אכן, גמישות היא מילת המפתח.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...