יום שני, 2 בינואר 2012

דיברנו דיברנו, הגיע זמן לפעול.

 קראתי קצת אחורה והבנתי שהשלב הבא הוא ליישם . כן, דעות זה נהדר, תיאוריות זה פנטסטי, אבל בלי יישום מתאים בשטח, אין לזה הרבה משמעות. לא שאני לא מיישמת, אני בהחלט עושה לא מעט, אבל לא מספיק לדעתי. אולי מי שיסתכל מהצד יגיד 'יפה מאוד' או 'זה יותר ממה שאני עושה' אבל בעיני אני רחוקה מלעשות מקסימום, הגיע הזמן להתאמץ קצת. I'm talking the talk, now it's time to walk the walk

כבר הבנו שכל סביבה בה הילד נמצא, במיוחד סביבה בה הוא מבלה הרבה שעות, מאוד משמעותית להתפתחותו. כפי שקראתם בעבר, התלבטתי לגבי חינוך ביתי. בשלב זה שניים מילדיי נמצאים במסגרות. קשה לומר שאני מרוצה מהמסגרות, אין לי שליטה על מה שקורה איתם שם, ונכון לעכשיו אני חושבת שלפעמים אולי עדיף שלא בכל רגע נתון, עיני הנץ שלי עליהם ועל אלו המחנכים אותם. 
כן יש לי שליטה על מה שקורה איתם מהרגע שהם חוזרים הביתה בצהריים. השאיפה כמובן היא לצייד אותם במספיק כלים כדי שהחוויה מחוץ לבית תהיה מועילה עבורם.
 אני רוצה להיות יותר מכווננת, יותר מדויקת, יותר ספציפית לגבי הנקודות עליהן אני רוצה לשים דגש עם ילדיי ברמה היומיומית. המפתח הוא, תכנון מראש.
כפי שכבר כתבתי שבעת אלפים פעם, הכל קשור בהכל, הילד הוא אחד ולא מעניין את מוחו המתפתח שהעולם החליט לחלק את התפתחותו לנושאים כגון: קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, חינוך גופני, למידה, פסיכולוגיה ועוד עוד ועוד... כל אלה נמצאים בכל אחד מאיתנו וכולם כמובן קשורים לכולם, ההפרדה בניהם היא מלאכותית.
אז מה חשוב לדעתי? על מה אני רוצה לעבוד איתם בצורה מודעת? אין ברירה, למען הסדר הטוב, לכתוב בקבוצות תוך הבנה ברורה שכל קבוצה קשורה קשר סימביוטי עם כל קבוצה אחרת.
הקבוצות החשובות בעיני: כישורי חיים, יכולות מוטוריות, למידה.

נתחיל היום בקבוצת כישורי חיים. אלה הנושאים בראש סדר העדיפויות שלי עם ילדיי, אתם כמובן מוזמנים להצטרף אלי ולכתוב את הנושאים החשובים לכם  בקבוצה הזו.

כישורי חיים:
1. לעזור לילד ללמוד לווסת את רגשותיו.
2. חיזוק יכולת תקשורת מילולית בזמן סערת רגשות כמו גם כשהים שקט.
3. להסביר בהרבה דרכים שונות שיש לשאוף לראות את התמונה הכוללת, ממעוף ציפור, בכל סיטואציה בה ילד נמצא.
4. התמודדות עם הבלתי צפוי. לדעת לטעות.
5. מיומנות משא ומתן לא רק עם מבוגרים.
6. דע את זכויותך.
7. דע את חובותיך.
8. להרחיב את נושא לב של משרת.
9. אח זה אח וחבר זה חבר.
10. לדעת להבדיל בין עיקר לטפל.

זה מה שיצא לי עכשיו בשליף, אני אקדיש לזה עוד מחשבה, בשמחה אקבל מכם רעיונות נוספים.
בפוסט הבא-1. איך ללמד לווסת רגש.

איזה כיף, קמים מהספה, מתחילים לזוז.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...