יום שלישי, 27 בדצמבר 2011

הטיפ השבועי:אם לא תנסה לא תדע.

אחד האתגרים הגדולים שלי כאמא הוא ללמד את ילדי לנסות דברים חדשים. למה אתגר? כי אני עצמי אדם של הרגלים. תמיד אזמין במסעדה אחת משלוש המנות שאני מכירה ואוהבת, אפגוש אחת מחמש החברות שאני מכירה ואוהבת, אשתמש באותו סוג שמפו שאני משתמשת כבר עשר שנים. מעולם לא הלכתי לספר, השיער שלי ארוך בדיוק כמו שהיה בתיכון, כך שכנראה לעולם כבר לא אלך.

המקום היחיד בו אני מחדשת הוא בידע. קוראת וקוראת מה לכל אחד יש להגיד בנושאים המעניינים אותי. אני לא מרגישה שעולמי צר אך לא היה מזיק אם לא הייתי מגיבה בגרירת רגליים על כל פעילות חדשה שמציעים לי.
 חברה הציעה לי לא מזמן להשתתף בערב נשים שיעסוק בהורות. נשמע טוב ללא ספק, אבל זה מצריך ממני למצוא סידור לילדים בערב ולהתלבש יפה בשעה שאני רגילה להיות עם מכנסי טרנינג,קליפס בשיער וכוס קפה ולהכיר מלא נשים שאני לא מכירה ובעצם כשאני חושבת על זה, אין לי כוח. אחרים אולי יראו זאת כהזדמנות נהדרת להתאוורר, להכיר ולדבר עם אנשים חדשים, אני מתעייפת רק מהמחשבה...האבסורד הוא, שאני יודעת שאהנה, אבל למה לקחת את הסיכון...

אני גם יודעת שילדיי מסתכלים איך אנחנו מתנהלים בעיני נץ ולכן כן עושה את המאמץ עבורם לשמש דוגמה.  כשילד אמר לי שלא בא לו ללכת לטיול ביער "כי זה ממש לא נשמע כיף", לא מספיק שאומר לו: "איך אתה יודע שלא יהיה כיף?, עוד לא הלכת" . המשפט הזה הוא כוסות רוח למת בדיוק כמו: "איך אתה יודע שזה לא טעים? עוד לא טעמת". כדי לגרום למישהו, ילד, מבוגר, לא משנה, לעשות משהו שאין לו חשק לעשות, צריך להפוך אותו למעורב פעיל. הילד שלא רצה לצאת לטיול ביערות הכרמל התבקש להכין רשימת מטמון עם כל הדברים שנצטרך למצוא ביער. הכנו תיק מיוחד למטמון שהיה באחריותו לסחוב.  ברשימה היצירתית שהכין היו: בלוט, אבן חלקה, כוורת דבורים, ציפור שיר, אצטרובל, פרח, נשר, פטריה וחיית בר.
היה תענוג, כל ילד רץ אחוז תזזית למצוא ראשון את הפרטים ברשימה, צועק על הכלבה לעזור לו להריח איפה חיות הבר. מצאנו הכל חוץ מפטריות ונשר. מה שהילדים יזכרו זה את הכיף לקראת משהו שהם לא מכירים ואין להם חשק לנסות. כל המשפחה עברה למוד של "פרויקט מגניב" ולא עוד טיול מעפן שרק צריך להכין עבורו כריכים ולזכור לקחת כובע. לכל חבר שהם פגשו ביומיים אחרי טיול המטמון הם סיפרו בהתלהבות איזה כיף היה.

ממליצה בחום לנסות את הטיפ הזה, אם לא תנסו איך תדעו שהוא טוב?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...