יום שלישי, 20 בדצמבר 2011

לקות הוראה, לא למידה.

ראיתי אתמול את הסרטון המוצלח הזה. הוא גרם לי לחזור ולחשוב יותר לעומק על האמונה שלי, שאין כזה דבר לקות למידה. לקות למידה בעיני, זו המצאה, אין דבר כזה באמת. לא כל שוני בין אנשים הוא לקות. לקות היא רק דבר היכול להתקיים כשמשווים בין אחד לשני. בלי השוואה, כל אחד מאיתנו מושלם כמו שהוא.  אני מאמינה ויודעת שכל אחד יכול ללמוד. אבא שלי תמיד אומר- "כל אחד יכול לסיים קורס טייס, השאלה בכמה זמן", זה נכון מאוד. כל אחד יכול ללמוד חשבון, לא כולם יכולים ללמוד אותו באופן בו מלמדים בבית הספר. מאוד הגיוני שיש ילדים להם השיטה לא מתאימה, המערכת שלהם בנויה אחרת, זה הכל. למה להדביק את המילה לקות?  במקום זה, כדאי לנסות לחשוב על דרך אחרת ללמד. זה הרי מגוחך שהדבר היחידי המשותף לילדים הלומדים בבית הספר הוא הגיל שלהם. מי החליט שילדים צריכים להתחיל ללמוד לקרוא ולכתוב רק בגיל 6? יש ילדים שיכולים ללמוד זאת בקלות כבר בגיל 4 או לפני, אחרים בגיל 8.
חוסר ההתאמה כביכול של ילד למערכת, מבאסת נורא את הוריו- הילד שלי לא כמו כולם.... לילד שלי יש לקות למידה...אני לא בסדר...הוא לא בסדר... שטויות במיץ קוקוס. מהר מתחילים  לרוץ בין מורים פרטיים לכדורי ריטלין רק כדי שהילד שלי יהיה כמו כולם, רק כדי שגם אני אהיה בסדר, כמו כולם. לידיעת הקוראים, אדם נורמלי, הוא אדם שאתם עדיין לא מכירים מספיק טוב.

המערכת צריכה ניעור שמיכה רציני, השיטה הזו לא מתאימה לימינו.
 המערכת צריכה לתת מספר אפשרויות ללמוד, לא אחת. יש ילדים שמתאים להם ללמוד בקבוצות יותר קטנות, או רק אחרי שעשו פעילות גופנית כלשהיא או בישיבה מזרחית. לי למשל יש קושי אמיתי ללמוד בישיבה מול שולחן עם רגליים על הריצפה. הרגליים שלי תמיד עולות ומתקפלות בכיסא. יש לי צורך לשנות תנוחה בכיסא כל מספר דקות. אני יושבת כך מול המחשב או כשאני אוכלת, מה לעשות, יותר נוח לי ככה. 12 שנה בהם העירו לי בבית הספר "שבי יפה." או "תורידי את הרגל" לא שינו בכלום את הצורך של הגוף שלי להתקפל. ברגע שניסיתי "לשבת יפה" כל תשומת הלב והמאמץ שלי נדדו ל"לשבת יפה" , היה קשה להתרכז כך.
מאחר ואני מאמינה גדולה במשפט - "הצורך הוא אבי ההמצאה", ברור לי שהורים מתחילים להבין שמה שהילדים שלהם צריכים זה לא עוד כדור של ריטלין ולא מורה פרטית. הילדים צריכים שהשיטה תתאים להם ולא להיפך, לכן קרוב היום בעיני, שנמציא משהו חדש, שיפיח רוח חדשה ברעיונות הישנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...