יום שישי, 30 בדצמבר 2011

2012- הקדמה.

איזה כיף שמתחילה שנה אזרחית חדשה. אני מתה על התחלות חדשות. כל שנה אני מתרגשת לקראת ה "נו ייר רזולושנס" שאחליט לעצמי. הניסיון כמובן מלמד שברוב ההחלטות לא אעמוד, אבל זה עדיין לא גורע מהכיף של דף חדש.
אז רגע לפני שאני מחליטה מה להחליט לגבי השנה החדשה, אולי כדאי לחשוב איך הפעם אצליח להגדיל את סיכויי לעמוד בהחלטות.

קודם כל מניסיון, שום החלטה גורפת לא עובדת. משפטים בסגנון "מהשנה הזאת לא אוכל יותר סוכר" או "מהשנה הזאת לא אשתה יותר קפה" או "השנה אלך כל יום לשחות" מנותקים מהמציאות ודינם להתמוסס עוד לפני שנגמר היום הראשון של ינואר. אני לא אוהבת שאומרים לי מה לעשות, גם אם זאת אני. ההחלטות השנה תהינה מתונות עם נינוח של הצעה ולא של פקודה כמו:" השנה אשתדל לאכול פחות סוכר" או "השנה אשים לב כמה קפה אני שותה ביום" או "ללכת לשחות לפני שהילדים הולכים לבית הספר יכול להיות נחמד".
שנית, אין הגבלת זמן, בסגנון: "עד פברואר אסיים לקרוא את הספרים האלה והאלה". שוב, אל תגידי לי מתי לעשות. את יכולה להציע לי בנימוס "נסי למצוא עוד שעה ביום לקריאה".
והכי חשוב הדרגתיות. המוח, מסתבר לא רק שלי, שונא שינויים חדים (למרות שזכייה בלוטו המוח שלי דווקא אוהב), לכן כדאי לשנות בהדרגה מאוד מתונה לקראת מטרה סופית.
כן, זה נשמע הרבה פחות זוהר משינוי דרסטי בו אהפוך לכל הדברים שאני לא בין הלילה של 2011 ל2012 אבל נראה לי שכך, לאט אבל בטוח, לפחות משהו כן ישתנה בסופו של דבר. יש משפט באנגלית שאומר " don't let the perfect be the enemy of the good" אני מאוד מסכימה איתו ויודעת שהוא תוקע הרבה אנשים. אל תתנו למושלם להיות האויב של הטוב, אחרת גם טוב לא יהיה. עשו מה שאפשר, קבלו את המגבלות, קבלה תקל עליהן לזוז ועליכם לשנות. 
מאחלת לכולכם שנה חדשה נהדרת, עם הרבה החלטות מרעננות שתוספנה  צבע לדף החדש שתפתחו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...