יום חמישי, 1 בדצמבר 2011

הטיפ השבועי: מי יסתכל על זה במחשב?

אני מכירה המון אימהות שמצלמות המון. אני מודה, יש לי מיני אובססיה לתיעוד חיי המשפחה. אני אוהבת לצלם, אוהבת לסדר באלבום ולכתוב ליד. מעבר לצילום, אני כמובן שומרת ציורים מוצלחים במיוחד של הילדים או ציור שמראה קפיצת מדרגה התפתחותית. היום למשל, בני בן ה4 וחצי צייר ציור מרהיב ומפורט עם אינטראקציה בין הדמויות. כשאני משווה לקפיצת המדרגה הקודמת שלו ששמרתי, מאוד יפה לראות את ההתקדמות. אני אוספת את המזכרות האלה גם בשבילם. היה נחמד לי אם הייתי יכולה לראות עכשיו ציורים שציירתי בכיתה א'. במקרה שלי, אני בטוחה שלא היו רואים הרבה הבדל מיכולת הציור שלי היום, אבל בכל זאת.
איך כדאי לעשות את זה?
1. לתייק. אצלנו יש תיקיית אקורדיון גדולה המחולקת לפי שנים. כל שנה מכילה את הזכרונות המיוחדים שקרו בה.
 2.אני גם דואגת לרשום שיחות מעניינות עם הילדים, או דברים מצחיקים שאמרו. כמובן את המילים הראשונות ואת שיבושי המילים הראשונות של כל ילד. כשכתבתי אותן עם בני הבכור, היה לי כל כך ברור שאזכור, עד הכתיבה כמעט נראתה לי מיותרת. טעיתי כמובן, ונהנתי מאוד לקרוא ולהזכר לא מזמן  בשיבושי המילים הראשונות שלו- מישהו רוצה פיתה עם נוּנוּס? . גם זה הולך לתיקייה.
3. מניסיון,לא לצלם הרבה עם האייפון, זה אומנם מאוד נוח אבל איכות התמונות המפותחות, קקה.
4.לזכור לפתח! אף אחד לא יפתח את המחשב להביט בתמונות. יש לי חברה שלא פיתחה במשך שנה וחצי שום תמונה ונכנסה לגהנום של סידור, מיון, מחיקה ופיתוח. היא התייאשה באמצע, הטילה את המשימה על בעלה, שכמו שאפשר היה לצפות פשוט לקח ופיתח את הכל ושתעזוב אותו בשקט באימא'שלה. אני חושבת שהשקיות עם התמונות עדיין מחכות שהיא תועיל בטובה לשבת ולמיין אותן באלבומים, בהצלחה לה. ראו הוזהרתם. כמובן על כל אלבום יש לשים מדבקה עם החודש והשנה בו הוא מתחיל והחודש והשנה בו הוא נגמר. כך השליפה מאוד קלה כשילד רוצה לראות למה הוא התחפש כשהיה בן 3.
5.מי שקצה נפשו באלבומים מתפוררים, יכול בסכום סביר בהחלט לפתח את התמונות כספר באתר כמו זה. זה מצריך למידה קלה של התוכנה. בנתיים אני מסתדרת עם האלבומים אבל נראה שלא יהיה מנוס בעתיד לפתח בצורת ספרים שתופסים הרבה פחות מקום ויותר נעימים לדפדוף.
6. נסו להיות טיפה יצירתיים. אני כמעט אף פעם לא מעמידה את הילדים לתמונה ומבקשת מכולם להגיד צ'יז. אוהבת לתפוס אותם ברגעים מהחיים. חוץ מזה, תמיד אפשר למצוא דרכים מגניבות לתעד את הגדילה שלהם.

תגובה 1:

  1. אלבום לופה קטן של הנכדים- מתנה מעולה לראש השנה.. מפתחים 6 ספרים שומרים לנו עותק

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...