יום רביעי, 23 בנובמבר 2011

הטיפ השבועי: ועוד קצת.

מידי יום כשאני לוקחת את הילדים לגן ולבית הספר, לחוגים, או עומדת איתם בתור בסופר אני עדה לתופעה מופלאה- הורים מדברים באהבה לילדים שלהם. כמו האהבה שדיברו אלינו כשהיינו ילדים, אבל עוד קצת. 
סביבי כל הזמן דיאלוגים דוגמת: "אמא?" "מה חייים שלי?" אמא" "מה יפה שלי?"  "אמא, אני יכול ללכת לחבר אחרי הצהריים? "כן נשמה שלי". פעם, סוג כזה של חום ואהבה הופגן פחות מאלה ששם משפחתם דומה לשלי. היום כווווולם מדברים ככה. זה מאוד נעים לשמוע ומאוד נעים לראות. הורים יותר מחבקים, יותר מודעים, יותר אוהבים. אני חושבת שהורים יותר מרגישים את הילדות של הילדים, מקדישים לה יותר תשומת לב. 
גם בעבודתי עם תינוקות אני שמה לב כל הזמן למגמה הזו. רוב האימהות מדברות לתינוקות באופן שממש מחמם את הלב. מה שיותר מחמם את הלב זו התגובה של התינוקות לדיבור החם. תינוקת בת שלושה חודשים שפגשתי לאחרונה גירגרה בהנאה לאימה שארזה ועטפה אותה בסוף השיעור ואמרה :" מי בובה של אמא?, את מי אמא הכי אוהבת? נ-כון אותך אמא הכי אוהבת". זה באמת היה תענוג לראות.
אני יודעת שיש אימהות שעבורן אני מציינת את המובן מאליו. אני יודעת שיש  אימהות שזה עדיין לא בא להן בקלות.
אז הטיפ השבועי הוא: אף פעם לא מאוחר להתחיל. דברו באהבה עם  הילדים וכמובן גם עם בני הזוג. כשאתן פונות אליהם, תפנו כרגיל ועוד קצת. כשאתן מנשקות אותם, תנשקו אותם כרגיל, ועוד קצת.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...