יום ראשון, 20 בנובמבר 2011

מחשבת השבוע: וַיִבחַר

כמידי יום ראשון אעלה נושא עליו אחשוב במיוחד במשך השבוע.

תגובה של קוראת יקרה גרמה לי לחשוב על בחירות. הקוראת היקרה אמרה שלפעמים אין ברירה, שאי אפשר להשאר עם תינוק בן כמה חודשים בבית שצריך לצאת לעבוד ושכל המאמרים סביב הנושא רק מגבירים את יסוריי המצפון של האימהות.
זה ברור לי אבל לא לגמרי.
לדעתי, ברירה תמיד יש. בנושא הזה כמובן. אנחנו, כמשפחה מקבלים החלטות במציאות המסוימת בה התא המשפחתי שלנו חי. זה פשוט מאוד, מה יותר חשוב לכן? להשאר עם הילד בבית (ולהיות טובות בזה, אין תועלת באמא פאסיבית) או לגור באזור יותר טוב, לחיות חיים יותר נוחים, להרוויח כסף לחסוך לילדים, להרוויח כסף כדי לקנות במכולת? יש הרבה גוונים של תנאי מחייה וברור לכולם מזמן, שמי שחי חיי נוחות ותפנוקים, ממש לא בהכרח יותר מאושר מזה שעובד סביב השעון ולא מצליח לחסוך כלום. כל בחירה, טובה למי שבחר אותה. אין טעם באמא שנשארת בבית כי ככה צריך ונכון, אבל זה הדבר האחרון שהיא רוצה לעשות. עדיף שתמצא מטפלת מעולה, לה תתן תוכנית עבודה ומה היא מצפה ממנה בזמן שהיא עם הילד. שתצא לעבוד תתן את רוב המשכורת למטפלת ותשמור על מקומה בשוק העבודה. סבבה לגמרי. לא אופטימלי בעיני, אבל בהחלט אופטימלי לאותו תא משפחתי מסוים. אין מקום ליסוריי מצפון, אין בהם שום תועלת, הם לא יגרמו לכם להתאמץ יותר. במובן מסוים הם "משקיטי מצפון" כי לפחות אני בסדר שאני לא מרגישה בסדר עם זה שאני לא איתו בבית.
הורים שבחרו ששניהם יצאו לעבוד מכל סיבה שהיא, לא יכלו לבחור אחרת. אם היו יכולים, היו בוחרים.
אז מחשבת השבוע היא: האם אתם מרוצים מהבחירות שלכם בנושא מי נשאר עם התינוק/פעוט? האם קיבלתם אותן בלב שלם?
הבחירה שלכם היא הכי טובה ובאותו רגע נתון לא יכולתם לבחור אחרת. שוב, אחרת הייתם בוחרים אחרת.
לא משנה מה הבחירה שלכם, קחו בעלות עליה, בצעו אותה הכי טוב שאפשר ולכו עליה עד הסוף.


תגובה 1:

  1. אוי, זה קשה. כמה שזה קשה.

    כי לפעמים אני מקבלים אישור לנכונות הבחירות שלנו, רק בדיעבד. ולפעמים לא בכלל. ולפעמים אנחנו כ"כ רוצים להגיע לתוצאה מסוימת, אבל לא מצליחים לזהות את הדרך אליה, או לא בטוחים שהבנו את הסוף את כל ההשלכות שלה.

    ומה אם באמת אין ברירה? את מאמינה שיש מצב כזה שאין ברירה? כי אני חושבת שאולי בכלל המקרים יש ברירה, אבל לפחות חלק מהם, אלה שבשוליים, הם אלה שבאמת-באמת אין ברירה.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...