יום רביעי, 16 בנובמבר 2011

תינוקות בחורף.

מכירות את זה שאתן קמות בבוקר, רואות שמבול בחוץ וחושבות שלא לשים את התינוק בגן ולהשאר איתו בבית היה הרעיון הכי מוצלח שחשבתן אי פעם? אז זהו שלא.
בימים גשומים כמו היום, אני לא יכולה שלא לתהות מה כל כך רע לתינוק בן עשרה חודשים להיות בלי אמא שמונה שעות. ואז אני נזכרת שהוא בעצם עוד לא עובד בהייטק והמקום הכי טבעי וטוב שהוא יכול להיות, זה לידי.
אז מה עושים היום? מה עושים היום?...אולי אם אקליד את המשפט הזה עוד כמה פעמים תבוא ההארה.
בני הבכור למשל, גר באירופה הקפואה עד גיל שנה וחצי. לא לצאת מהבית לא היתה אפשרות, אחרת היית יכול למצוא עצמך לא יוצא מהבית שבועות. בגשם, בשלג, בקור מתחת לאפס הייתי יוצאת איתו לבוש שש שכבות,באמת, בלי הגזמה, תחוב בתוך שק שינה מרופד פרווה בתוך עגלה שמכוסה ביריעת פלסטיק מיוחדת לכיסוי עגלות בחורף. היה סבבה לגמרי.

אז מה בכל זאת אפשר לעשות עם התינוק ביום כזה?
1. למצוא מישהו להיות איתו- הכי טוב זה למצוא חברה עם תינוק וללכת אליה. גם שינוי אוירה וגם שיחה נחמדה. אם גם החברה מחורפנת בבית, אפשר לקבוע במשחקיה תואמת גיל המצוידת בבית קפה משובח.
2. מעגל הנוחות- בשביל זה יש משפחה. אם לא בא לכן לצאת מהטרנינג, למרות שאני מאוד ממליצה לצאת ממנו חצי שעה לכל היותר מהרגע שקמתן, תמיד אפשר למצוא סבתא, או אחות או גיסה שנמצאת בבית , סביר להניח גם בטרנינג. לנסוע לשם, לבזבז את הזמן, לחזור הביתה ולהרגיש אותו דבר כמו שהרגשתן בתחילת הפוסט.
3. אם אין אני לי מי לי- תארגנו את הבית, כלים למדיח, לסדר מיטות של כולם, לקפל כביסה. כביסה שאין כוח לקפל, להחזיר למייבש שתחשוב טוב טוב מה היא עשתה לא בסדר עד שתחזרו. להתלבש סוף- מגפיים גבוהות, צעיף, עוד כמה אביזרים בשביל הקטע. להלביש את הילד תואם. להתבשם, להתאפר (אני לא, אבל אתן, חובה) ורגע לפני שאתן סוגרות את הדלת תוודאנה שוב שלא שכחתן את הויזה. יאללה לקניון. אל תחזרו לפני שהשארתן שם לפחות 500 ש"ח ואת יסורי המצפון שלכן.
4. חינוך ביתי- זה ה-זמן להשקיע עוד קצת בילד שעבורו כל ההפקה הזו קיימת. במקום להעביר אותו מלשחק עם הצעצועים בסלון ללשחק עם סירים וכפות על הרצפה במטבח, שבו איתו יותר מיום רגיל. תתרכזו בו, הוא כזה מתוק, חומר ביד היוצר. שירו שירים, למדו אותו אחת שתיים שלוש ידיים על הראש, למחוא כפיים, לתת נשיקה באויר, לשחק קוקו קוקו. ברור שיש כאלה שיחשבו שזה שעמום המחץ אבל כפי שוינסטון צ'רצ'יל אמר: If you're going through hell, keep going . אחרי שעוברים את מדרגת השעמום, לראות תינוק לומד יכול להיות אחד הדברים היותר מעניינים. אם מדובר בתינוק קטן יותר זה ה-זמן לתרגל שכיבה על הבטן, הכנה להתהפכויות. יש תרגילים בשפע. (מי שרוצה מוזמנת לפנות אליי במייל להנחיית תרגילים מפורטת).
זהו. אל יאוש, יש גם יתרונות לכך שלא בחרנו לרדת מהארץ, החורף מאוד ידידותי להורים.
מחר כבר יראה אחרת.

2 comments:

  1. מגיבה, אחרת המערכת לא נותנת.

    השבמחק
  2. עם כמות ימי הקור הגשומים בשנה (3, לא?) אני בעד להשאר במיטה כל היום, אם אפשר,אז כל המשפחה

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...