יום חמישי, 3 בנובמבר 2011

מרק מכפתור

הידד! עונת המרקים נפתחה היום באופן רשמי. הטמפרטורה ירדה וזו הזדמנות מצוינת להגניב לילדים מזונות בריאים בלי שישימו לב. הילדים שלי אוכלים מגוון פירות וירקות, אבל די נמנעים מלאכול ירקות עם ארומה או מרקם חשוד. אין מצב שיאכלו ברוקולי או ארטישוק או קולורבי ככה סתם במצבם הטבעי. פיתרון הקסם הוא לטחון את הכל במרק. גאון-על מי שהמציא את הסטיק איתו אפשר לטחון מזון ישירות בסיר. איך מבצעים את הפעולה החשאית? מכינים מרק עם בסיס טעמים שידוע שהילדים אוהבים. וכל פעם שמכינים מרק מזין, מוסיפים מינון יותר גבוהה של המרכיב החדש והלא אהוב עד שהם מתרגלים לטעם. כדי להמנע מדיוני "אבל אני לא אוהב ברוקולי! רק תטעם, תראה שזה טעים", למרקים שלנו אין שמות. לא אומרים- מרק עדשים כתומות עם דלעת אלא, מרק כתום. לא אומרים מרק אפונה כרובית ותפו"א, אלא מרק ירוק. בני הבכור למשל, שונא אפונה. לא מסוגל לסבול אפילו אפון אחד בצלחת שלו או אוכל שנגע באפונה בטעות. מרק ירוק לעומת זה, הוא מאוד אוהב. נראה לי שאחכה עד לפני הגיוס שלו לספר לו מה יש בדיוק במרק הירוק.
לילדים קשה יותר לאכול מרקים לא טחונים כי הם חשדנים באשר לכל החלקים הצפים בצלחת, זה גם חם, והמרקם רך ולא ברור. אם מה שחשוב לנו זה פחות חשיפה למרקמים וגמישות מחשבתית, החשובה באותה מידה, ויותר הערך התזונתי של המזון, אני מאוד ממליצה לטחון את הירקות למרק. (איך לחשוף ילד למרקמי מזון, בפעם אחרת.)
המרק כמובן לא מיועד רק לילדים אלא לכל בני הבית. המרק המככב אצלנו באופן קבוע וזוכה לתשבוחות רבות הוא מרק כתום.
מוזמנים להכין היום בצהריים:
כוס וקצת עדשים כתומות
חתיכת דלעת מכובדת חתוכה לקוביות בינוניות
2 תפוחי אדמה בינוניים
שן שום
חצי כף שמן
מלח פלפל
קצת כמון
קצת כורכום
גארם מסלה.
קודם מבשלים את העדשים שיתחילו להקציף קצף לבן- להוציא אותו בעזרת כף.
להוסיף את הדלעת ותפוח האדמה להוסיף מים 4/5 מהסיר. להוסיף תבלינים. כמויות מהם זה ממש עניין של טעם. אני שמה כף גארם מסלה, וכפית מהכורכום והכמון.מלח פלפל עד שטעים. מוסיפה שום וכף שמן. נגמר העניין, מביאים לרתיחה מנמיכים את האש. שיתבשל לו לפחות 3/4 שעה. לסגור את האש, לחכות 10 דק' שיתקרר טיפה ולטחון את הכל.
 הילדים שלי מאוד אוהבים את המרק הזה, ואני מאוד אוהבת לראות אותם אוכלים אותו. כדאי לשמור על גיוון כי גם מרק שהם אוהבים נמאס עליהם בסופו של דבר. BON APPETIT!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...