יום רביעי, 2 בנובמבר 2011

הטיפ השבועי- סוּפּר ילדים

ללכת עם שלושה ילדים לסופר לעשות את הקניות לשבוע, יכול להיות אתגר לא קטן בלשון המעטה. יש לי חברה עם ילדה אחת שלא מוכנה לקחת את הבת איתה לקניות גם אם הקופאית לא תבקש את הויזה בסוף החשבון. "זה סיוט, אני לא מסוגלת לקחת אותה." היא אומרת. כשאני לוקחת את הילדים שלי לסופר, אני קודם כל לוקחת אויר. וכהרגלי בקודש מכינה אותם לארוע.

לפני שאנחנו יוצאים אני חוזרת באוזניהם על החוקים הבאים:
1. מותר לבחור ממתק/חטיף אחד וזהו. רצוי להחליט עליו מראש.
2. כל עוד אנחנו בחנות, הרגליים במצב הליכה בלבד.
3. אנחנו מדברים בשקט, כמעט בלחש.
4. רצוי להחזיק בעגלה או ללכת לצידה.
5. אם רוצים משהו, לבקש פעם אחת. אין צורך לבקש מיליון פעם. אם אנחנו צריכים את זה נקח, אם לא, לא.
6. לכל ילד יש הזדמנות אחת לתקן את התנהגותו. אני יודעת שיש הורים שסופרים עד שלוש, אני סופרת עד אחת.

שימו לב שלא השתמשתי במילים: "לא לנדנד, לא לרוץ,לא לצעוק" המוח שלנו לא שומע טוב את המילה "לא" אבל כן נחקקות המילים: לנדנד, לרוץ, לצעוק".


הכי חשוב להבהיר: ילד שלא יתנהג בצורה נעימה, לא יצטרף לקניות בפעם הבאה ולא יביאו לו ממתק או חטיף מהקניה. חייבים לעמוד בהבהרה הזו, אחרת כל מה שאנחנו מנסים ללמד, לא שווה שום דבר.
צריך פעם אחת בדיוק לעמוד בהשלכה של התנהגות לא נאותה, והקניות בפעם הבאה מובטחות להתנהל על מי מנוחות.

אני ממליצה לאימהות לתינוקות ופעוטות להצטייד במנשא, תינוק לא יצליח להחזיק קניה שלמה בעגלה של הסופר. ללכת לסופר עם התינוק כשהוא עירני ושבע.
בזמן הקניות לבקש מהילדים לעזור: "שים שלושה תפוזים בשקית, תביא שתי חבילות של פיתות". הם מרגישים הכרחיים ולא סתם מטען עודף שנגרר אחרי אמא. אפשר ליצור מיני תחרות בניהם: "בואו נראה מי מצליח למצוא עדשים כתומות". כך הם לא משתעממים ויש פחות פתח ל"את מרשה? אפשר? אבל למה?"
ילדים שהתנהגו יפה מקבלים את מלוא השבחים. כבר באוטו:" תודה רבה שעזרתם לי כל כך יפה, העזרה שלכם מאוד הקלה עלי" "היה לי מאוד נעים ללכת איתכם היום לסופר" . אפשר לספר לאבא או לסבתא כשחוזרים. ילדים מאוד אוהבים שמשבחים אותם ברבים. השבחים ברבים יתנו מוטיבציה לעזור אפילו יותר בטיול הבא לסופר.
אחרי כמה פעמים מוצלחות, תגלו שטיול לסופר עם הילדים מהנה כמו כל טיול.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...