יום שני, 24 באוקטובר 2011

שום דבר לא טעים כמו שרזה מרגיש.


את המשפט המאוד נכון הזה,"Nothing tastes as good as skinny feel, הגתה לא אחרת מאשר קייט מוס. כן כן דוגמנית העל, באופן מפתיע. למרות שאם יוצאים מנקודת הנחה שגם שעון שעצר, מראה את השעה הנכונה פעמיים ביום, זה לא כזה מפתיע.

אני אוהבת מתוק. אוהבת כמו שסטלה מקרתני אוהבת בגדים, כמו שאבא שלה אוהב מוסיקה. אם תיוולד לי בת אני אשקול לקרוא לה גודאיבה. אני לא משתגעת על בישולים ותבשילים אבל מאוד קשה לי בלי האדון השחור האפל שלי- פול הקקאו. עם זאת, אני מאוד מנסה להקפיד על אורח חיים בריא, בלי דיאט קולה, בלי סיגריות (גועל נפש), לאכול ירקות, לאכול קטניות, ולשפוך טחינה על הכל.
על שוקולד אני פשוט לא מצליחה לוותר. לא מצליחה כנראה, כי אני לא ממש רוצה. אחד הפיתרונות שמצאתי כדי להשקיט את המצפון זה לאכול רק שוקולד מריר מעל 60% מוצקי קקאו. אמור להיות יותר בריא, שויין.. 
ישנן בחירות קטנות הגוררות אחריהן כאב רגעי גדול שאם מתגברים עליו, גורר אחריו אושר נצחי ענק. כן, זה מבאס אותי שאני לא יכולה לשאוב חפיסת מילקה שלמה בחמש דקות,כן זה מבאס אותי באותו רגע שאני לא מרשה לעצמי להוריד ליטר דיאט קולה כשאני קוראת ספר, אבל זה תמיד משמח אותי שיש לי כוח לסחוב בעליות של הכרמל מאוד בקלות כשאני הולכת ברגל, זה תמיד משמח אותי כשהמכנסיים רפויות עלי ואני לא צריכה להדחס אליהן כאילו היו אמצעי מניעה. לאלה מכם המתקשים כמוני, אני ממליצה להתחיל, היום, במשהו אחד קטן שישפר את מצבכם הבריאותי. זה יכול להיות ללכת 20 דקות בחוץ , או להפחית איזה הרגל נוראי (כן כן, את בדרום הארץ שקוראת את זה עם הסיגריה ביד, הכוונה אלייך).

 בצעירותי חשבתי שכדי להיות בכושר, אני חייבת לשחות 50 בריכות ביום, לרוץ 7 ק"מ, לרכב 5 פעמים בשבוע ולחיות על חסה וטל הבוקר. אם באופן מפתיע  לא הצלחתי לעמוד בזה, אז אני יכולתי לפצות את עצמי על המאמץ שכשל בטיול לממלכת האגן דאז.
 מניסיון כמובן, לומדים,רצוי לפחות. הדבר הכי משמעותי שלמדתי הוא, שעשייה של משהו קצת כל יום, תתן יותר תוצאה בטווח הארוך מנסיון גרנדיוזי בטווח הקצר. לא צריך להפוך עולמות, לא צריך להרשם לחדר כושר מפואר, אלא רק לשנות משהו אחד קטן באורח החיים. הקטן הזה גדול יהיה. זה יכול להיות לא לאכול בלילה למשל, חוץ מזה הכל ישאר אותו דבר, והאפקט בטווח הארוך יהיה מאוד מרשים. יש אנשים שקשה להם להפסיק משהו, אז אולי כדאי להם להתחיל עם להוסיף משהו- כמו הליכה של חצי שעה ביום. הליכה של חצי שעה ביום, מתורגמת ל5 ק"ג פחות בשנה. יהיו כאלה שיאמרו "מה 5 ק"ג בשנה?, זה נורא מעט" כן...אבל רוב הסיכויים שתוכניות העל שלכם להפוך לגורו במצפה אלומות לא יצאו לפועל כי הן גדולות מידי, ולכן גם בשנה הבאה תישארו עם אותם 5 ק"ג עליכם.

לכל זה, יש משמעות א-ד-י-ר-ה על הילדים שלכם, כן כן. הם רואים אותכם מתנהלים סביב אוכל כלללל יום במשך שנים על גבי שנים. אדם מבוגר, לפני שהוא נותן את הדעת לאופן בו הוא מתנהל סביב אוכל, יאמץ את ההרגלים של הוריו כמעט אחד לאחד. ישנה סבירות של 99% שילדכם יחקו את הרגלי האכילה שלכם. אם בחורה ראתה את אמא שלה כל השנים ביחסי אהבה שנאה עם אוכל, אם האם לא הקפידה על מה שהיא אוכלת, אם היא ניסתה כל דיאטה אפשרית, סביר להניח שגם מערכת היחסים של בתה עם אוכל תהיה בעייתית. אם בחור ראה את אבא שלו חוזר מהעבודה ועד הרגע שהוא הולך לישון, מטייל הלוך וחזור למקרר, סביר להניח שגם הוא ינהג כך כמבוגר. מזה אתם בוודאי יכולים להסיק מה היחס של אמא שלי למתוק, ומה היחס של אמא שלי למאמץ לשאוף לאורח חיים בריא.

אני מחזירה אותכם למשפט של הגב' מוס למרות שהייתי משנה את המילה רזה, במילה בריא. נו דוגמנית.. מה היא תגיד.

אם תקבלו החלטה לשינוי קטן ועקבי ותכנסו בהרגלים שלכם, ברור לגמרי איך תצאו. שווה.


5 תגובות:

  1. הי חברים, אני מבינה מכם שהמחשב לא נותן להגיב. אין לי מושג למה. מסתבר שרק אם מישהו מגיב קודם, גם אחרים יכולים. שוב, אין לי מושג למה.
    אז הנה הגבתי, אתם מוזמנים לנסות אולי עכשיו זה יצליח.
    יפעת.

    השבמחק
  2. קראתי תוך כדי אכילת רביולי קר מקופסאת פלסטיק על הספה בסלון. משהו שאמא שלי בח-י-י-ם לא היתה עושה!!! אמא שלי מכורה לשוקולד, את הרעל שלי את מכירה היטב. אני מסוג האנשים שמאמינים שבריאות היא דבר נפלא להשקיע בילדים. כשהם פה אני גם משתדלת מאד לתת דוגמא הכי טובה שאני יכולה (יש אילוצים). מבחינתי ברגע שהילדים הצטרפו לתמונה הוספתי לעצמי פעילות גופנית שלא חלמתי שאעשה בחיים. בקיצור... הכי אהבתי את הפוסט של הספה.

    השבמחק
  3. היי יפעת,שמחה שיכולה להגיב סוף סוף,,,,לאחר נסיונות שכשלו-ראשית אומר שכשסימתי לקרוא פוסטים קודמים שאלתי
    איפה היית כשגידלתי את ילדי?!! את כותבת יפה,מעניין, כייפי וחשוב מכל עם המון חוכמה ותובנות ,
    כמי שכללל חיי התמודדה עם דיאטה ואף פעם לא היתה רזה,יכולה להגיד שבניגוד אלי ילדיי הפנימו ואף הטמיעו אורח חיים בריא ונכון. לפחות יכולה להגיד שהצלחתי בחינוך ילדי ואולי להתנחם בכך....

    השבמחק
  4. הידד!!! אם את מגיבה , בטח כולם יכולים להגיב. מקווה שזה נפתר. תודה על דברייך. יש הרבה מה ללמוד ממך כאמא.

    השבמחק
  5. מייקי, לרעל שלך התייחסתי באופן אישי כפי שודאי שמת לב. ויש גבול כמה אפשר לתת דוגמה רק מול הילדים. את הרעל שלך הם רואים בשימוש?

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...