יום ראשון, 16 באוקטובר 2011

עוד הריון כן או לא

לא לא לא אני. להרגע. עוד שנתיים שלוש, נראה.
שיחה בגינה מתחת לבית עם אמא-שכנה, העלתה בתוכי דעות שלא ידעתי על קיומן. זו בסך הכל הפעם השניה שאני פוגשת אותה יושבת עם הילדים למטה ,והפעם הראשונה שאני אומרת לה יותר מ"שלום". אחרי 5 דק' שיחה , היא ציינה בפני שלא מזמן הפילה הריון תקין לחלוטין אליו נכנסה בטעות. הבן הקטן שלה בן שנתיים וחצי. אני חייבת לומר שהייתי בשוק. אפילו מהשוק שלי הייתי בשוק. למה הרגשתי מועקה בחזה בעודה מדברת? אני לא יודעת. הרי "חונכתי" על ידי הסביבה הנאורה בה אני חיה שכל אישה יכולה להחליט מה שבא לה, איך שבא לה, מתי שבא לה ונוח לה. לא תיארתי לעצמי שבזמן אמת, אני לא מסכימה עם זה בכלל.
אני מאוד מקווה שהעובדה שלא מיצמצתי בזמן שדיברה לא הסגירה את ההלם שלי.
"באמת?" שאלתי. "כן, המחשבה על עוד תינוק היתה משהו שלא יכולתי להתמודד איתו, זה גדול עלי כרגע." אמרה.  מאוד ניסיתי להבין את המקום ממנו היא באה ופשוט לא הצלחתי.
את המחשבות שלי, שמרתי לעצמי כמובן. אני לא מבינה איך זוג שעוד ילד עבורו הוא עונש משמיים, עושה טעות. יש טעויות שלו עושים. כשהייתי ילדה אבא של חברה טובה לימד אותה "ארנק לא מאבדים". "מה זאת אומרת לא מאבדים?" שאלתי "ואם הוא אובד?". "לא מאבדים" היא ענתה. "אפשר לאבד קלמר, דף עבודה, חולצה,אבל ארנק לא מאבדים" קבעה עובדה וזהו. עם הריון לא טועים.
"כן, אני מכירה עוד מישהי שנכנסה להריון עם התקן" אמרתי, מנסה למצוא נסיבות מקלות. "לא, לא היה לי התקן, לא מכניסה לגוף שלי דברים". "וואלה..." רגע של שתיקה." ילדים! לא לטפס כל כך גבוה!" הלכתי אליהם ושיניתי נושא כחזרתי. היא נראתה מאוד נחמדה, ועשתה רושם של מאוד נחמדה אבל לא הצלחתי להבין את ההתנהלות, את השיקולים, וניסיתי.
 ברור שגם לה זה הציק, אחרת לא היתה מציינת את זה 5 דק' אחרי שפגשה אותי. אפילו לאמא שלה לא סיפרה.
 אני מתארת לעצמי שהיא ביקשה למצוא איזשהו אישור מאמא לשלושה, באמצע חופש ארוך, במהלך אחר צהריים נצחי, שנראה עליה שלא ישנה איזה יומיים, אבל לא יכולתי לתת לה אותו.
שיחה בערב עם חברה טובה הראתה צד קצת יותר שקול לנושא. היא רוצה עוד ילד ולא יודעת אם עכשיו זה הזמן הנכון.
"מה בעינייך יחשב זמן נכון?" שאלתי. "שאסיים ללמוד, אבל זה יקרה עוד המווון זמן" " שנוכל להרשות לעצמנו עוד ילד כלכלית, אבל לא נראה שאי פעם נגיע לזה" "אני רוצה שלבת שלי יהיה אח או אחות ברווח יחסית קטן אז עכשיו נראה לי זמן מצוין" "אני רוצה לפחות שלושה אז כדאי שאזדרז."
אני לא יודעת מה הם יחליטו בסוף אבל אני יודעת ששום "שיקול" לא משנה כשממש רוצים או כשממש לא רוצים. כמו בכל החלטה.

תגובה 1:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...